Dijital Reklam Panoları – Yeni Girişim Adayı

Kategoriler Girişimcilik

Başlık için biraz az düşündüm aslında.

Geçtiğimiz haftalarda düşündüğüm ve bir taslak haline getirdiğim projeden sizlere birşeyler sunmak istedim. Gerçi dökümante ettiğim projelerden henüz birini bile production olarak sunma fırsatımız olmadıysa da durmadan üretmeye devam.

  • Dijital Reklam Panoları

İstanbul’da ki reklam panoları çağımızın çok gerisinde, hala matbu tasarımlar üzerinden bu sistemi ilerletmeye çalışıyor vizyon sahibi olmayan reklam firmaları ve onların bu gelişime kapalı çehrelerine sadık kalan reklam veren firmalar. Oysa ki reklam panolarında ki köklü ve düşük maliyetli bir takım geliştirmeler ile outdoor reklam anlayışını yeniden oluşturabilirler.

Projenin Özeti 

Outdoor reklam panolarını uzaktan erişilebilir ve yönetilebilir hale getirecek alt yapı ve yazılım sisteminin tasarlanması ve hayata geçirilmesi.

Proje Hangi Sorunu Çözüyor ?

Şuan ki sistem ile reklam panolarında ki işleyiş, reklam afişlerinin bir döner mekanizmaya sahip sistemde maximum 5-6 afişi ardı ardına gösteriminden oluşmakta, yani sürekli aynı reklamlar dönüyor.

Dijitalleştirilmiş reklam panoları tek bir merkezi sistem üzerinden yönetilebilir hale getirilecek yapı sınırsız bir şekilde farklı reklam yayınlama olanağı sunar.

Sadece afiş reklamları ile kullanıcı etkileşimi ne yazık ki çok küçük bir oranla sağlanabilmekte.

Oysa dijital reklam panoları ile ister resim isterseniz video reklamlar ile kullanıcı etkileşimini en yüksek seviyede tutabilirsiniz.

Şuan ki aktif panolarda belirli aralıklarla outdoor ajanslarının çalışanları bu panolarda ki afişleri değiştirmek için panolarda çalışmalar yapar buna çoğumuz otobüs duraklarında denk gelmişizdir. Bu çalışma için bir çalışan,araç ve yakıt giderleri için büyük bir gider oluşmaktadır. 

Dijital reklam panoları sadece teknik arızalar oluşursa müdahaleye gerek duymaktadır, bunun dışında insan gücüne gereksinim duymaz bu madde ile yukarıda ki gider kalemleri ortadan kaldırılmaktadır.

Basit reklam panoları ile reklam stratejileri belirleyemezsiniz, yaptırdığınız afişler sürekli dönüp durur ve insanların o reklamlardan dolayı ürünlerinize ne kadar olumlu/olumsuz dönüş yaptığını ölçümleyemezsiniz. Bu şekilde reklam çalışmasının artısını eksisini hesap edemezsiniz.

Dijital reklam panoları ile reklamlarınızın kaç kişiye ulaştığını izin veren kişilerin o reklamdan sonra marka ile iletişime geçip geçmediğini, reklamlarınızın satışa dönüşen ve dönüşmeyen verileri sağlıklı bir şekilde elde edip yeni reklam projelerinizde size doğru bir kitle ve hedef ölçümlemesi yapabilecek alt yapıya sahiptir.

Bu proje sadece fikri pazarlamaktan ziyade reklam panolarının üretimi, yazılımının geliştirilmesi ve bir paket ürün olarak satılmak üzere tasarlanmıştır.

 

Not : Bu blog yazısı 04.02.2015 tarihinde yazılmış sonrasında yaşanan veri merkezi problemi nedeniyle sonradan tekrar yüklenmiştir.

Görsel www.mockupworld.co adresinden alınmıştır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir